Buna, sunt Eliza! Cu ce informatii te pot ajuta?

Back to business – cum ne pregătim pentru redeschidere?

Treptat, planurile de revenire își fac loc în discuțiile guvernelor, ale afacerilor și ale fiecăruia dintre noi. Legate de același fir roșu, redeschiderile vor veni însă în diferite forme și etape. Cum navigăm în acest context? Care sunt întrebările pe care ar trebui să ni le adresăm, ca reprezentanți ai mediului de afaceri, astfel încât să planificăm următoarea perioadă?

Discutând cu mulți dintre clienții noștri, am observat câteva teme și preocupări recurente în acest demers. În seria #parteneripentruafacerilelocale este timpul să vorbim despre direcțiile către care poți privi pentru a te inspira pentru propriul tău business:

 

#1 Echipa

Lucrul de acasa / Work from Home a intrat deja în rutina noastră. Acesta rămâne unul dintre principalele topicuri și în perioada următoare: mulți dintre noi ne dorim să revenim la birou, însă este firesc să ne gândim la siguranță și la cum ne vom desfășura activitatea. Astfel, in planul de reintoarcere, etapele revenirii la biroul fizic sunt importante si este recomandat sa tii cont de cateva aspecte:

  • Siguranța la locul de muncă: în funcție de reglementările naționale și recomandările în vigoare, fiecare companie poate implementa o serie de măsuri preventive precum monitorizarea temperaturii la intrarea în incinta, modul de utilizare a spațiilor comune și a lifturilor, măști și mânuși în incintă etc.
  • Păstrarea, în continuare, a opțiunii de Work from Home, în special pentru angajații care au anumite condiții medicale pre-existente, în grupele de vârstă cu risc ridicat, cei care au copii
  • Modificarea/ flexibilizarea programului de lucru: un interval flexibil de sosire la birou, pentru a evita aglomerarea, diminuarea pauzei de prânz, prezența la birou prin rotație (2 săptămâni cu 2 săptămâni)

Agenția Europeană pentru Sănătatea și Siguranța la Locul de Muncă a realizat un ghid practic cu recomandări legate de echipa ți reîntoarcerea la birou. Îl poȚi accesa aici.

 

#2 Planul de revenire

Multe dintre obiectivele de business Și strategiile de a le atinge cu care am pornit la drum la începutul lui 2020 sunt deja istorie. Învățăm din această criză și, pentru planul de revenire, luam aceste lecții si le transformăm în oportunități. Sunt multe modalități prin intermediul cărora poți face acest lucru, precum:

  • Business Model Canvas: un instrument care te ajută să îți identifici rapid partenerii cheie, resursele, activitățile și relatțile cu clienții
  • Scenario planning: aceasta este o tehnică prin intermediul căreia se identifică un set specific de incertitudini, de potențiale realități (alternative scenario planning) și de vizualizare a viitorului. Sunt mai multe modalități/forme de scenario planning. Una dintre cele mai comprehensiv este Alternative futures scenarios, întâlnită des în crearea de strategii pe termen lung. Specific acestui scenariu este focusul pe tendițe și forțe care nu se află sub controlul companiei.
  • Propria ta „hartă” strategică, ce poate include: noile segmentele de clienți-țintă, produse/servicii regândite, regiuni (naționale, internaționale), lanțul de aprovizionare marketing ți un timeline pentru fiecare de revenire/implementare  

 

#3. Transformare digitală

Un concept des întâlnit înainte de criza, care a devenit peste noapte motorul funcționarii companiilor, transformarea digitala își va menține în continuare importanța în planul de redeschidere și modul de lucru pe termen lung. La începutul crizei, cel mai probabil ați acționat pentru a facilita accesul echipei la Work from Home, trecerea către utilizarea platformelor colaborative de, upgrade de securitate și transfer cât mai mult de operațiuni în online.

Acum este momentul propice pentru a apasa pedala de viteză tot ce ține de transformarea digitală pe relația cu clienții ți furnizori:

  • Ce poți face pentru a deservi mai bine clienții actuali și cum ajung la noi clienți ți ce activități din online pot fi transferate în domeniul online
  • Cum poți să aduni cele mai bune date și informații relevante pentru businessul tău astfel încât să poți lua decizii de business bazate pe acestea?
  • Cum arată în prezent portofoliul tău de proiecte digitale și ce investiții financiare poți face?

 Back to business

Perioada urmatoare va avea multe incertitudini, însă o abordare integrată, având ca priorități bunăstarea echipei și crearea unui mediu stabil de business, vor contribui pozitiv la modul în care vei gestiona afacerea ta în perioada următoare. Suntem curioși: la ce aspecte vă uitați voi în strategia de reîntoarcere și ce considerați că este important pentru domeniul vostru? Așteptam răspunsurile voastre pe canalele noastre.

 

auto image/svg+xml mješalica traktor kamion jedrilica motor