Buna, sunt Eliza! Cu ce informatii te pot ajuta?

Cod de etica

Transparența și conduita etică în afaceri sunt de o importanță capitală pentru OTP Leasing România IFN S.A. O condiție prealabilă pentru succesul pe termen lung este operarea cu integritate și menținerea unei reputații bazate pe încredere, ceea ce ajută la construirea unor parteneriate stabile și la atingerea obiectivelor de afaceri pe termen lung.

 

Scopul Codului de etică al partenerilor este de a oferi orientări și așteptări clare și lipsite de ambiguitate pentru cei care au o relație cu OTP Leasing România IFN S.A. cu privire la conduita etică în afaceri, pentru a proteja valorile OTP Leasing România IFN S.A.

 

OTP Leasing România IFN S.A. se străduiește să se asigure că toți furnizorii, partenerii săi de afaceri, agenții și alți parteneri contractuali se angajează să respecte prevederile Codului de etică al partenerilor (sau reglementările proprii echivalente) prin acceptarea clauzelor specific de etica, care fac parte integrantă din contractul cu OTP Leasing România IFN S.A.

 

În cazul în care un manager sau un angajat al unei companii partenere știe sau are motive întemeiate să suspecteze că valorile stabilite în Codul de etică al partenerului au fost încălcate în cadrul parteneriatului cu OTP Leasing România IFN S.A. sau dacă are întrebări cu privire la acest cod, vă rugăm să le semnalați către Direcția Conformitate din cadrul OTP Leasing România S.A., astfel:

- personal în timpul orelor de lucru (cu programare) sau prin scrisoare adresata: OTP Leasing România IFN S.A. Direcția Conformitate (Bucuresti, Str.Nicolae Caramfil, Nr. 71-73, etaj 5, sector 1, România)

- prin telefon, de luni până vineri, între orele 9:00-17:00, la numarul de telefon: 021.407.29.20

- prin e-mail la adresa [email protected].

 

Raportarea problemelor de etica poate fi făcuta și în mod anonim. Notificările, solicitările și investigațiile vor fi întotdeauna tratate în mod confidențial de către membrul OTP Leasing România IFN S.A., cu respectarea reglementărilor legale și a normelor interne aplicabile, protejând denunțătorul.

 

I.                 Conformitatea cu legile, regulamentele și cerințele oficiale

 

Partenerii Companiei sunt obligați să respecte dispozițiile legale aplicabile, deciziile și cerintele autorităților, precum și standardele și cerințele etice ale industriei și organizației aplicabile activităților lor de afaceri. Aceștia trebuie să se asigure, prin reglementări și cursuri de formare adecvate în cadrul societăților lor, că angajații și managerii lor acționează în conformitate cu normele interne și cu legile și reglementările aplicabile.

 

II.               Transparența situatiilor financiare și a rapoartelor

 

Partenerii Companiei sunt obligați să își pregătească și să își publice situatiile și rapoartele financiare în conformitate cu principiile contabile general acceptate și cu legile aplicabile.

III.             Conformarea cu legislatia in materia concurentei si protectiei consumatorului

 

Este de așteptat ca partenerii Companiei să adere la principiul concurenței loiale și să respecte legislația aplicabilă în materie de concurență. Partenerii acționează în mod etic și echitabil, în conformitate cu legislația în materie  de concurență și se abțin de la orice comportament care ar putea duce la o restricție inechitabilă a concurenței sau la un abuz de poziție dominantă. Sunt interzise fixarea abuzivă a prețurilor, înțelegerea în cadrul licitațiilor,

acordurile de împărțire a pieței sau abuzul de poziție dominant.

De asemenea, se așteaptă ca partenerii Companiei să acorde o atenție deosebită protecției intereselor și drepturilor consumatorilor, precum și calității serviciilor oferite consumatorilor.

 

IV.            Conflictul de interese

 

Partenerii Companiei trebuie să acționeze în mod transparent și onest în legătură cu activitățile lor de afaceri: trebuie să dezvăluie Companiei orice relație directă sau indirectă între partener și angajații Companiei care afectează relațiile de afaceri și să raporteze Companiei fără întârziere orice astfel de eveniment.

 

V.              Anti-coruptie

 

Compania s-a angajat să combată corupția și a declarat toleranță zero față de toate formele de mită și de obținere de avantaje nedrepte. Compania se asigură că legislația națională, a Uniunii Europene și internațională privind prevenirea corupției este pe deplin aplicată și se așteaptă ca angajații și partenerii săi contractuali să o respecte.

Compania se așteaptă de la partenerii săi să nu: promită sau să ofere beneficii sau avantaje angajaților companiilor membre ale OTP Leasing România IFN S.A. cu intenția de a obține avantaje comerciale; sau să ceară sau să ofere mită, cadouri sau alte beneficii de valoare în scopul obținerii sau realizării unor oportunități de afaceri cu Compania.

 

VI.            Evitarea tranzacțiilor privilegiate

 

În cursul activității lor zilnice, anumiți angajați ai partenerilor Companiei pot intra în posesia unor informații privilegiate, pe care nu trebuie să le folosească în scopuri financiare sau să le comunice unor persoane neautorizate. Se așteaptă ca partenerii Companiei să ia toate măsurile necesare pentru a evita și interzice tranzacțiile cu informații privilegiate.

 

VII.          Confidențialitate, protecția datelor cu caracter personal

 

Partenerii Companiei sunt obligați să protejeze și să păstreze secretele comerciale, secretul Companiei și secretul titlurilor de valoare în conformitate cu legile aplicabile, să păstreze în siguranță, fără limită de timp, datele comerciale confidențiale referitoare la OTP Leasing Romania și să nu le utilizeze sau să le divulge unor terțe părți fără acordul prealabil.

Partenerii Companiei trebuie să asigure un nivel adecvat de protecție a datelor cu caracter personal pe care le prelucrează și trebuie să ia măsuri de securitate adecvate pentru a asigura confidențialitatea, integritatea și disponibilitatea datelor pentru părțile autorizate, în conformitate cu Regulamentul general privind protecția datelor (UE) 2016/679 și cu legislația națională aplicabilă.

 

VIII.        Activități de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului, sancțiuni internaționale și măsuri restrictive

 

Compania se așteaptă ca partenerii săi să acționeze în modul cel mai ferm posibil pentru a preveni și descuraja spălarea banilor și finanțarea terorismului, să aplice normele de sancționare și, prin respectarea principiului " Cunoașteți clientul", să obțină informații exhaustive despre clienți.

Partenerii Companiei se angajează să respecte legile și reglementările privind sancțiunile și embargourile economice, financiare, comerciale și economice adoptate de Uniunea Europeană și de Organizația Națiunilor Unite și, în măsura în care se poate aștepta de la acestea, sancțiunile și legile altor jurisdicții aplicabile, în special cele ale Statelor Unite ale Americii și ale Regatului Unit.

 

IX.            Mediu de lucru sigur și sănătos

 

Partenerii Companiei se asigură că angajații lor au un loc de muncă sănătos și modern, în conformitate cu normele de muncă, că sănătatea și siguranța lor sunt protejate și că li se asigură instruirea necesară în domeniul sănătății, al siguranței la locul de muncă și al protecției împotriva incendiilor.

 

X.              Respectarea drepturilor omului, asigurarea drepturilor angajatilor

 

Partenerii Companiei sunt obligați să protejeze drepturile fundamentale ale omului consacrate în convențiile internaționale și să respingă cu fermitate exploatarea prin munca a copiilor, angajarea minorilor și munca forțată.

Toți angajații trebuie să fie tratați în mod echitabil și cu respect. De asemenea, trebuie respectate drepturile legate de personalitatea, demnitatea și viața privată a angajatilor.

În exercitarea drepturilor angajatilor, în măsura în care este îndreptățită să facă acest lucru, Partenerii asigură următoarele: dreptul la condiții de muncă echitabile și favorabile, la salarii echitabile și la condiții de viață decente; dreptul la libertatea de asociere și de negociere colectivă, dreptul de a înființa sindicate și de a adera la sindicate, dreptul de a nu fi supus niciunei forme de trafic de persoane, de exploatare prin muncă a copiilor și de muncă forțată sau obligatorie; dreptul la nediscriminare, principiul "la muncă egală, salariu egal" și dreptul la libertatea de exprimare.

 

XI.            Protecția activelor și intereselor Companiei

 

Partenerii Companiei trebuie să își asume responsabilitatea pentru integritatea, utilizarea adecvată și eficientă a activelor Companiei la care au acces sau asupra cărora activitățile lor au un impact.

Partenerii Companiei vor evita, de asemenea, orice situație care ar putea afecta în mod negativ interesele de afaceri sau reputația Companiei sau a oricăruia dintre membrii săi.

 

XII.          Sustenabilitate

 

Partenerii Companiei evaluează și respectă cerințele de sustenabilitate (ESG) în măsura în care se poate aștepta de la ei să facă acest lucru și îndeplinesc cerințele E-Mediu, S-Sociale și G-Guvernanță care le sunt aplicabile.

 

 

auto image/svg+xml mješalica traktor kamion jedrilica motor