Buna, sunt Eliza! Cu ce informatii te pot ajuta?

Din 2 decembrie 2024, OTP Leasing România IFN SA fuzioneaza cu BT Leasing Transilvania IFN SA, parte a Grupului Banca Transilvania. Marca OTP Leasing este folosită sub o licență temporară. Accesează secțiunea de Întrebări și Răspunsuri, pentru a afla mai multe informații.

INTERVIU FINLEASING | Toni Tataru

  1. Care au fost cele mai semnificative realizări ale OTP Leasing în 2023 din perspectiva dvs.?

Planurile noastre pentru anul 2023 au fost implementate pe următoarele direcții-cheie: consolidarea creșterii portofoliului, dezvoltarea relațiilor cu partenerii vendori și dealeri, investiția în digitalizare și contribuția la dezvoltarea durabilă a comunităților în care ne-am desfășurat activitatea. Având în vedere mediul volatil și complex în care ne derulăm activitatea, am acordat o atenție sporită față de evoluțiile tehnologice și schimbările din comportamentul clienților. De exemplu, am extins ofertele către segmente noi de piață, precum cel de rent-a-car, și am adaptat ofertele pentru vehiculele electrice și hibrid. Am finanțat, de pildă, flote de autovehicule verzi, oferind soluții inteligente pentru închirieri de vehicule electrice cu baterii interschimbabile în locații fixe. Totodată, am lansat proiecte noi de business, precum platforma Autovehicule Rulate Verificate, creată ca o modalitate de susţinere a partenerilor şi business-urilor interesate să aleagă o soluţie de leasing financiar. Aceasta pune la dispoziţie o gamă largă de autovehicule şi un motor de căutare simplu şi precis. Proiectul este un exemplu excelent de colaborare internă, fiind rodul muncii echipelor de Business, IT și Marketing, dezvoltat complet in-house. Am continuat să investim în digitalizarea proceselor, extinzând capacitățile platformei Webleasing, dezvoltând fluxurile de conversație din Eliza, chatbotul nostru, și relansând platforma dedicată clienților – MyLeasing.

 

  1. Cum a evoluat performanța financiară a OTP Leasing în 2023 comparativ cu anii precedenți și care au fost principalele factori care au contribuit la aceasta?

Am crescut, ca business, într-un ecosistem economic în continuă evoluție, modelat prin tendințe de consum într-o schimbare accelerată, investiții ecologice, digitalizare rapidă și necesitatea interconectării sistemelor. A fost un an provocator din multe puncte de vedere. Schimbarea este o constantă, iar ceea ce contează cu adevărat și testează abilitățile noastre, ca organizație și echipă, sunt soluțiile pe care le oferim și modul în care ne raportăm la situațiile pe care le avem de gestionat. În ultimii 5 ani, am construit un portofoliu echilibrat, a cărui valoare a continuat să crească anual. Astfel, performanța financiară a OTP Leasing în 2023 a fost una încurajatoare, marcând o evoluție pozitivă, în ton cu anii precedenți. Această realizare reflectă mindsetul de creștere și reziliența noastră în fața unui mediu de afaceri dinamic și, deseori, cu multe necunoscute.

În retrospectivă, unul dintre factorii principali care au contribuit la această performanță a fost capacitatea noastră de a ne adapta, de a rămâne deschiși la nou. Am răspuns nevoilor clienților, extinzându-ne portofoliul pentru a include noi produse și servicii, în special în domeniul vehiculelor electrice și hibride, segment pe care ne-am bucurat să vedem o cerere crescută. De asemenea, investițiile strategice în digitalizare au jucat un rol important. Îmbunătățirea continuă a platformelor noastre online și dezvoltarea unor soluții digitale inovatoare ne-au ajutat să optimizăm procesele, să creștem eficiența operațională și să oferim o experiență bună clienților noștri.

Un alt factor important a fost coagularea strategiei noastre de sustenabilitate și responsabilitate socială. Inițiativele noastre în domeniul finanțării verzi și angajamentul față de practici responsabile din punct de vedere social și ecologic au consolidat, în mod echilibrat, maturizarea noastră din acest punct de vedere.

 

  1. Ce strategii sau inițiative au avut cel mai mare impact în obținerea rezultatelor pozitive din acest an?

Început în 2022, proiectul de recalibrare a strategiei și reorganizare de echipă, a continuat în 2023, conducând la modificări ce țin de modul de lucru, cooperarea cu partenerii, linii de business și o creștere a atenției pentru eficientizarea operațiunilor noastre. Am pus un mare accent pe parteneriate strategice și colaborări, ceea ce ne-a permis să identificăm noi oportunități și să le oferim clienților noștri opțiunile potrivite pentru afacerile lor. Am încurajat investițiile care contribuie la tranziția către un ecosistem digital și sustenabil, îmbunătățirea fluxului de lucru, proiecte ce sprijină scalarea proiectelor la nivel național, ceea ce ne-a adus mai multă valoare pe întreg lanțul de business și operațional. La nivel uman a contribuit faptul că am vorbit mai mult și am încercat să înțelegem mai bine ce înseamnă competența și disciplina, la nivel individual, de echipă și de companie, cum facem mai bine, cum privim în viitor, cum ne putem asculta mai bine clienții și ne putem susține reciproc.

  1. Care sunt valorile fundamentale pe care OTP Leasing le promovează și cum acestea se reflectă în relația companiei cu angajații săi?

În contextul lumii de astăzi, valorile reprezintă fundamentul care ne dă stabilitate și dau măsura “contractului social” în baza căruia dezvoltăm activitățile noastre. Pentru noi, valorile principale sunt integritatea, responsabilitatea și transparența. Am adăugat de curând și agilitatea, acest context în care ne derulăm activitatea ne arată cât de important este să învățăm în timp real, să avem încredere unii în ceilalți, să avem un mindset de creștere. Consider că aceste valori ne ajută să înțelegem, mai mult ca oricând, faptul că suntem parte din același ecosistem, că oamenii au nevoile și abilitățile recunoscute, având astfel o contribuție semnificativă atunci când aleg să acționeze în spiritul acestor valori.

  1. Cum a contribuit cultura organizațională la succesul și creșterea OTP Leasing în ultimul an?

În esență, succesul OTP Leasing se datorează modului în care cultura organizațională a permis tuturor colegilor să se simtă parte a unui proiect mai mare, să lucreze împreună spre obiective comune și cu intenții clare, să-și identifice career path-ul potrivit. S-a creat astfel un mediu echilibrat, deschis și ancorat în paradigma actuală de lucru. Consider că outputul pe care l-am avut, pe toate planurile, este direct conectat la modul în care am reușit să construim identitatea culturală a organizației. În acest an, ne-am concentrat pe promovarea comportamentelor și a exemplelor de bună practică. Ele au fost comunicate și susținute de către echipa de management, astfel încât să creeze consistență, să ofere inspirație, iar fiecare membru al echipei să înțeleagă cum se traduc în viața reală valorile noastre, cum creează securitate psihologică și modele de urmat, în relațiile profesionale pe care le avem.

  1. Ce tipuri de programe de dezvoltare personală sau profesională sunt oferite angajaților pentru a-i ajuta să-și îmbunătățească abilitățile și să avanseze în carieră? Cum încurajați spiritul de învățare continuă și dezvoltarea profesională a angajaților în cadrul OTP Leasing?

Strategia noastră de learning & development este construită în jurul a 3 piloni: cultura și modelul de leadership în noua paradigmă de lucru (mediu digital, hibrid, de tip VUCA – Volatility, Uncertainty, Complexity, Ambiguity), wellbeing și adaptare continuă. Astfel, avem o abordare holistică, axată pe învățarea personalizată, upskilling/reskilling și diversificarea metodelor de dezvoltare. De exemplu, oferim acces atât la sesiuni pentru aptitudini soft și hard, dar și sesiuni ce permit dezvoltarea profesională pe noi competențe, cursuri cu durată variată, atât prin sisteme de învățare tradițională, cât și instruire digitală (cu trainer sau self-service), implicare în proiecte cross-funcționale, coaching și mentorat. Sunt, în special, inspirat de faptul că avem colegi care pot susține traininguri interne, cum ar fi in arii tehnice, agile sau leadership. Având în vedere avansul tehnologic, considerăm că este oportun ca echipele noastre să dobândească noi skill-uri, să înțeleagă cum tehnologia le va influența modul de lucru, relația cu clienții și partenerii și cum se poate dezvolta fiecare membru al echipei pentru viitor. Discutând cu colegii și analizând noile valențe ale managementului, am observat că adaptarea competențelor pentru a susține evoluția ecosistemului actual, prin recalificare, îmbunătățirea abilităților și dobândirea de competențe multiple este necesară, iar echipa noastră de HR analizează modul în care se modifică structura joburilor și se pregătește să anticipeze competențele necesare pentru ca membrii echipelor să răspundă acestor schimbări și să fie cât mai bine pregătiți. Colegii noștri caută mai mult sens în ceea ce fac, iar experiența de lucru și proiectele în care sunt implicați sunt parte din procesul de evoluție profesională. Susținem spiritul de învățare continuă prin planuri de carieră, creând un ecosistem adaptabil și redefinind experiența angajaților. Acest lucru include munca hibridă și procesele remote, o abordare de leadership de tip enabler (axată pe coaching și mentorat), autenticitate și comunicare deschisă, colaborarea cross-functională și implicarea pe proiecte specifice, care pot fi din afara ariei lor directe de competențe.

  1. Cum colectați și folosiți feedback-ul angajaților pentru a îmbunătăți cultură organizațională și performanța companiei?

Colectăm și folosim feedback-ul echipelor în mai multe moduri pentru a îmbunătăți cultura organizațională și performanța companiei, având un mix de instrumente pe care le utilizăm. De exemplu, realizăm periodic sondaje, atât la nivel local, cât și prin inițiative de grup, care ne permit să înțelegem într-o formă structurată cum se traduce satisfacția colegilor. Cea mai recentă inițiativă de acest tip s-a încheiat recent, fiind un sondaj anonim, realizat la nivel de grup, prin intermediul căruia am analizat mai multe verticale – gradul de satisfacție, angajamentul, evaluarea modificărilor realizate în ultimul an, comunicarea și stilul de leadership. Ne-am dorit să construim o cultură a feedback-ului și a feedforward-ului, astfel că echipele sunt încurajate să organizeze întâlniri, să identifice oportunitățile de sharing frecvent. Acestea sunt momentele care contribuie la încrederea reciprocă, autonomia și dezvoltarea fiecăruia. Pe lângă inițiativele tradiționale, am “împrumutat” inițiative din framework-ul de lucru Agile, care ne ajută să dezvoltăm comunicarea internă, să avem feedback în timp real, de la echipe diferite, să identificăm arii de dezvoltare, să fim mai eficienți și să oferim calitate în tot ceea ce facem. Astfel, în diferite echipe există daily meetings, retrospective, business reviews etc. De asemenea, analizăm și feedback-ul clienților și partenerilor (prin NPS – Net Promoter Score, CSAT – Customer Satisfaction etc.) astfel încât să identificăm noi oportunități de dezvoltare și îmbunătățire la nivel de echipe.

 

  1. Care sunt acțiunile sau proiectele pe care OTP Leasing le-a desfășurat în comunitatea locală sau în domeniul responsabilității sociale în cursul anului 2023?

Printre proiectele susținute s-a numărat Fete Neînfricate, un proiect implementat de Fundația Progress împreună cu echipa noastră. Peste 100 de fete cu vârste cuprinse între 10 și 16 ani au participat la cluburi de empowerment în cadrul bibliotecilor locale, cu scopul de a completa parcursul lor educațional, abordând teme esențiale precum sănătatea, identitatea, comunicarea asertivă, implicarea civică și multe altele. Conform metodologiei SROI (Social Return on Investment) dezvoltată de departamentul de cercetare al Fundației Progress, care calculează sub formă monetară impactul proiectelor sociale, proiectul Fete Neînfricate are un SROI 1:1,85, ceea ce ne arată că, pentru fiecare leu investit în proiect, valoarea socială creată este aproape dublă. O valoare supraunitară SROI este dovada unei investiții eficiente în comunitate, iar un indice de 1,85 plasează proiectul Fete Neînfricate în zona de succes și exemplu de bune practici. Temele de discuție au fost prezentate de către specialiști în domeniu, sub formă de podcasturi, noțiunile fiind fixate prin activități creative și jocuri. Pe durata proiectului, adolescentele au colaborat pentru a explora lumea din jurul lor și pentru a-și dezvolta încrederea în sine. La finalul acestei experiențe, fiecare club a organizat un eveniment comunitar inspirat din una dintre temele studiate. În cadrul acestor evenimente, tinerele din proiect au avut ocazia să intre în dialog cu autoritățile locale, prezentându-și ideile și propunerile pentru îmbunătățirea comunității lor.

  1. Cum se aliniază aceste acțiuni cu valorile și viziunea companiei în ceea ce privește responsabilitatea socială corporativă?

Ca organizație, ne dedicăm sprijinului financiar pentru inițiativele de creștere pe termen lung ale afacerilor locale. Din perspectiva de business, țintim îndeplinirea indicatorilor financiari și a creării de valoare pentru acționari, având, în același timp și o misiune complementară de a susține comunitatea pe care o deservim. Oglindind acest angajament în activitățile noastre de implicare socială, ne-am propus să creăm sau să susținem proiecte în care oamenii cresc, învață, construiesc și oferă înapoi comunităților din care fac parte. Schimbarea este, de cele mai multe ori, non-lineară și se reflectă în contribuția fiecăruia dintre noi. Credem cu tărie că, dacă ne dorim o societate prosperă, este important să promovăm educația continuă și a echilibrului în toate formele sale. Astfel, investim în susținerea activităților sportive, a protejării mediului înconjurător, a educației non-formale și a dezvoltării tinerilor profesioniști, , considerându-le elemente cheie în rolul nostru de “cetățean” corporativ.

 

  1. Cum a fost compania capabilă să se adapteze la schimbările din piață sau la evoluțiile tehnologice în acest an?

Anul 2023 a fost un an în care evoluția noastră a fost una bună, susținută de parteneriatele strategice pe care le-am inițiat, de investițiile în dezvoltarea aplicațiilor digitale, simplificarea și alinierea anumitor procese interne, precum și de o strategie eficientă a riscului. Prin intermediul acestor demersuri ne-am dorit sa fim o sursă de stabilitate pentru clienți, parteneri și echipă, ținând cont de presiunile externe cu care ne-am confruntat: presiune inflaționistă, semne de recesiune, provocări geopolitice și ale lanțului de aprovizionare. Consider că reziliența și capacitatea de a merge înainte au fost motorul nostru de funcționare, blueprint-ul intern: îmbunătățirea continuă, oamenii cu mindset-ul și skillurile potrivite să fie enableri în organizație și implicarea în proiecte și inițiative care sunt aliniate cu valorile noastre.

  1. Cum abordează OTP Leasing diversitatea și incluziunea în cadrul organizației?

Diversitatea, Echitatea și Incluziunea (DEI) au fost încă de la începutul mandatului echipei de management o prioritate, fiecare inițiativă ajutându-ne să înțelegem mai bine ce înseamnă progresul pe acest topic pentru echipa și organizația noastră. Fiecare membru al echipei de management, este, în primul rând un ambasador al diversității în toate formele sale, abordând cu multă responsabilitate și dorință de progres inițiativele care contribuie la educația continuă, echitate, upskilling, coaching & mentoring, diversitatea de gen, implicarea în comunitate. Ne-am dorit și consider că am reușit să avem o echipă diversă, din toate punctele de vedere. Sunt mândru că este parte din ADN-ul nostru o abordare holistică și incluzivă, iar acest lucru se reflectă atât în componența echilibrată a echipei de management, cât și în echipele noastre și în inițiativele pe care le avem. Dacă ar fi să pun într-o formă metaforică, avem loc la masă pentru toți și locul este accesibil pentru oricine. Aș menționa că suntem printre primii semnatari ai Cartei Diversității, fiind parte din această inițiativă din 2018. Lansată de Comisia Europeană, Carta Diversității are scopul de a promova egalitatea, diversitatea și schimbul de bune practici între statele membre. Principiile de bază ale Cartei Diversității includ promovarea unei culturi organizaționale bazate pe respect reciproc, recunoașterea și aprecierea diferențelor și talentelor fiecărui individ, susținerea egalității și diversității în procesul de luare a deciziilor, promovarea diversității în forța de muncă, conștientizarea și implicarea echipelor în probleme de diversitate, comunicarea rezultatelor acțiunilor în materie de diversitate stakeholderilor, monitorizarea periodică a progreselor și ilustrarea angajamentului companiei față de nediscriminare și diversitate.

 

 

 

auto image/svg+xml mješalica traktor kamion jedrilica motor