Buna, sunt Eliza! Cu ce informatii te pot ajuta?

Back to business – cum ne pregatim pentru redeschidere

Treptat, planurile de revenire isi fac loc in discutiile guvernelor, ale afacerilor si ale fiecaruia dintre noi. Legate de acelasi fir rosu, redeschiderile vor veni insa in diferite forme si etape. Cum navigam in acest context? Care sunt intrebarile pe care ar trebui sa le ni le adresam, ca reprezentanti ai mediului de afaceri, astfel incat sa planificam urmatoarea perioada?

Discutand cu multi dintre clientii nostri, am observat cateva teme si preocupari recurente in acest demers. In seria #parteneripentruafacerilelocale este timpul sa vorbim despre directiile catre care poti privi pentru a te inspira pentru propriul tau business:

 

#1 Echipa

Lucrul de acasa / Work from Home a intrat deja in rutina noastra. Acesta ramane unul dintre principalele topicuri si in perioada urmatoare: multi dintre noi ne dorim sa revenim la birou, insa este firesc sa ne gandim la siguranta si la cum ne vom desfasura activitatea. Astfel, in planul de reintoarcere, etapele revenirii la biroul fizic sunt importante si este recomandat sa tii cont de cateva aspecte:

  • Siguranta la locul de munca: in functie de reglementarile nationale si recomandarile in vigoare, fiecare companie poate implementa o serie de masuri preventive precum monitorizarea temperaturii la intrarea in incinta, modul de utilizare a spatiilor comune si a lifturilor, masti si manusi in incinta etc.
  • Pastrarea, in continuare, a optiunii de Work from Home, in special pentru angajatii care au anumite conditii medicale pre-existente, in grupele de varsta cu risc ridicat, cei care au copii
  • Modificarea/ flexibilizarea programului de lucru: un interval flexibil de sosire la birou, pentru a evita aglomerarea, diminuarea pauzei de pranz, prezenta la birou prin rotatie (2 saptamani cu 2 saptamani)

Agentia Europeana pentru Sanatatea si Siguranta la Locul de Munca a realizat un ghid practic cu recomandari legate de echipa si reintoarcerea la birou. Il poti accesa aici.

 

#2 Planul de revenire

Multe dintre obiectivele de business si strategiile de a le atinge cu care am pornit la drum la inceputul lui 2020 sunt deja istorie. Invatam din aceasta criza si, pentru planul de revenire, luam aceste lectii si le transformam in oportunitati. Sunt multe modalitati prin intermediul carora poti face acest lucru, precum:

  • Business Model Canvas: un instrument care te ajuta sa iti identifici rapid partenerii cheie, resursele, activitatile si relatiile cu clientii
  • Scenario planning: aceasta este o tehnica prin intermediul careia se identifica un set specific de incertitudini, de potentiale realitati (alternative scenario planning) si de vizualizare a viitorului. Sunt mai multe modalitati/forme de scenario planning. Una dintre cele mai comprehensiv este Alternative futures scenarios, intalnita des in crearea de strategii pe termen lung. Specific acestui scenariu este focusul pe tendite si forte care nu se afla sub controlul companiei.
  • Propria ta „harta” strategica, ce poate include: noile segmentele de clienti-tinta, produse/servicii regandite, regiuni (nationale, internationale), lantul de aprovizionare marketing si un timeline pentru fiecare de revenire/implementare  

 

#3. Transformare digitala

Un concept des intalnit inainte de criza, care a devenit peste noapte motorul functionarii companiilor, transformarea digitala isi va mentine in continuare importanta in planul de redeschidere si modul de lucru pe termen lung. La inceputul crizei, cel mai probabil ati actionat pentru a facilita accesul echipei la Work from Home, trecerea catre utilizarea platformelor colaborative de, upgrade de securitate si transfer cat mai mult de operatiuni in online.

Acum este momentul propice pentru a apasa pedala de viteza tot ce tine de transformarea digitala pe relatia cu clientii si furnizori:

  • Ce poti face pentru a deservi mai bine clientii actuali si cum ajunge la noi clienti si ce activitati din online pot fi transferate in domeniul online
  • Cum poti sa aduni cele mai bune date si informatii relevante pentru businessul astfel incat sa poti lua decizii de business bazate pe acestea?
  • Cum arata in prezent portofoliul tau de proiecte digitale si ce investitii financiare poti face?

 Back to business

Perioada urmatoare va avea multe incertitudini, insa o abordare integrata, avand ca prioritati bunastarea echipei si crearea unui mediu stabil de business, vor contribui pozitiv la modul in care vei gestiona afacerea ta in perioada urmatoare. Suntem curiosi: la ce aspecte va uitati voi in strategia de reintoarcere si ce considerati ca este important pentru domeniul vostru? Asteptam raspunsurile voastre pe canalele noastre.

 

auto image/svg+xml mješalica traktor kamion jedrilica motor